Etusivu » Blogi » Hyvin sanottu -kampanja

Hyvin sanottu -kampanja

Yle käynnistää piakkoin Hyvin sanottu – Kunnioittaen keskusteleva Suomi – hankkeen, jossa on mukana laaja joukko yhteistyökumppaneita. Eilen (16.11.2020) uutisoitu hanke ajoittuu vuosille 2021–2026.

-Ylen uudessa strategiassa todetaan, että missiomme on lisätä ymmärrystä toisistamme ja maailmasta, ja tämä hanke on juuri sitä. Parantamalla suomalaista keskustelukulttuuria yhä useammalla on mahdollisuus osallistua julkiseen keskusteluun ja osaltaan edistää demokratiaa”, sanoo Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila.

Ylen teettämän tutkimuksen mukaan kuusi kymmenestä suomalaisesta koki kotimaan keskustelukulttuurin kehittyneen huonompaan suuntaan. Neljännes suomalaisista kokee, ettei uskalla kertoa ajatuksiaan yhteiskunnallisista asioista muiden reaktioiden pelossa, todetaan Ylen tutkimuksessa.

Aiheesta on kirjoitettu jo useita kommentteja ja kannanottoja:

Helsingin sanomat 17.11.2020 Pääkirjoitus

Suomen nuorisoseuran mukaan Hyvin sanottu -hankkeeseen

Anu Vehviläinen kommentoi 16.11.2020 Hyvin sanottu

Pauliina Aarva kommentoi 16.11.2020 ”Hyvin sanottu” polyfonisen keskustelun puolesta